شرایط ویزای همراه در ایتالیا

شرایط ویزای همراه در ایتالیا

افرادی که تمایل دارند به کشور دیگری مانند ایتالیا مهاجرت کنند همگی یک دغدغه مشترک دارند و آن این است که چگونه می‌توانند خانواده را نیز با خود همراه کنند. ما در این‌ مقاله به صورت کامل در زمینه ویزای همراه در ایتالیا برای شما توضیح داده‌ایم تا با قوانین این کشور آشنا شوید.

اگر شما نیز در آستانه مهاجرت هستید و هنوز در این زمینه سوالات بسیاری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، بهترین کار این است که با متخصصان ویزا هوم تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید در این مسیر پرپیچ‌وخم با شما همراه شوند. اکنون این مقاله را بخوانید تا ببینید  آیا ویزای همراه ایتالیا برای افراد متاهل امکانپذیر است یا خیر؟

ویزای الحاق یا همراه ایتالیا چیست؟

ویزای الحاق در ایتالیا به افرادی داده می‌شود که همسر آنان یا تبعه این کشور باشد یا اجازه اخذ اقامت ایتالیا را داشته باشند. با این حال باید بدانید که ویزایی خاص تحت عنوان ویزای همسر یا پارتنر داده نمی‌شود؛ بلکه لازم است تا برای ویزای خانواده درخواست دهید که شامل همسران نیز می‌شود.

دولت ایتالیا برای اینکه بتوانید همسرتان را نیز با خود همراه کنید ویزایی تحت عنوان ویزای پیوست در ایتالیا صادر می‌کند. این ویزا تنها برای اعضای خاص خانواده مانند همسر و فرزندان صادر می‌شود‌. البته باید بدانید که شرایط همسر و سایر اعضای خانواده با یکدیگر متفاوت است.

راهنمای اخذ ویزای همراه ایتالیا

ویزای همراه ایتالیا برای افراد متأهل ویزایی طولانی‌مدت است که با نام ویزای ملی یا ویزای نوع D نیز شناخته می‌شود. در صورتی که بتوانید این ویزا را دریافت کنید همسر شما می‌تواند بیش از سه ماه با شما در کشور ایتالیا زندگی کند.‌

پس از دریافت ویزای اتحاد و ورود به ایتالیا است که اعضای خانواده و همسر یا پارتنر شما می‌تواند برای اقامت درخواست داده و به صورت قانونی مقیم این کشور شود. به عبارت ساده‌تر ویزای اتحاد ویزای ورودی برای اعضای خانواده‌ محسوب می‌شود.

 

چه کسانی نیاز‌ این ویزا همراه ایتالیا دارند؟

چه کسانی نیاز‌ این ویزا همراه ایتالیا دارند؟

از اصلی‌ترین شرایط ویزای همراه ایتالیا این است که تنها برخی از اعضای خانواده شما اجازه دارند تا برای دریافت این ویزا اقدام کنند و به شما در این کشور ملحق شوند.

همسر، فرزندان شما یا همسرتان که زیر ۱۸ سال سن دارند، افراد بالای ۱۸ سال که دارای مشکلات سلامتی هستند و والدین بالای ۶۵ سال که فرزند دیگری ندارند و برای مراقبت نیاز به شما دارند از جمله این افراد محسوب می‌شوند.

 

مراحلی که باید برای دریافت ویزای همراه ایتالیا طی کرد

شرایط و مراحل دریافت ویزای همراه ایتالیا با سایر ویزاها کمی متفاوت است. شما لازم است درخواست خود را از طریق کنسولگری ایتالیا در کشور خود ارسال کنید؛ اما قبل از آن باید مجوزی تحت عنوان Nulla Osta را دریافت کرده باشید.

این مجوز از سمت مقامات ذیصلاح ایتالیایی صادر می‌شود و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که اعضای خانواده را با خود همراه کنید‌ اداره مهاجرت این مجوز را به صورت آنلاین برای سرکنسولگری ارسال می‌کند.

مجوزی که ذکر شد تنها شش ماه اعتبار دارد و شما باید در این مدت برای اخذ ویزای همراه ایتالیا اقدام کنید. پس از صدور مجوز‌ باید به سراغ گرفتن وقت سفارت ایتالیا یا کنسولگری بروید و فرم درخواست ویزای اقامت طولانی را تکمیل کنید.

می‌توانید آن را به صورت آنلاین پر کنید یا پرینت گرفته و اطلاعات را بنویسید. زمان مقالات درخواست را شخصا به کنسولگری ببرید، هزینه ویزا را پرداخت کنید، مصاحبه کنید و منتطر بمانید تا نتیجه به دستتان برسد.

 

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه ایتالیا

برای اینکه بتوانید ویزای خود را دریافت کنید اولین کار این است که مدارکی را آماده کنید. مدارک لازم برای ویزای پارتنر ایتالیا شامل چندین سند پشتیبانی می‌شود که نشان دهد شما می‌توانید هزینه زندگی خود را بپردازید.  برای این کار ابتدایی‌ترین مدرک مورد نیاز شما اصل و کپی مجوز Nulla Osta است.

برای دریافت ویزای پارتنر در ایتالیا لازم است کپی اجازه اقامت خودتان را همراه با فرم درخواست ویزا که تکمیل شده و امضا کرده‌اید را تحویل دهید‌. باید تصاویری را ضمیمه کنید که در قطع و اندازه پاسپورت بوده، پس زمینه آن سفید باشد و ۷۰ الی ۸۰ درصد تصویر تصویر چهره شما است. در صورتی گذرنامه دارید باید دارای دو صفحه خالی بوده و حداقل سه ماه تا پایان ویزای شما اعتبار داشته باشد.

در هر دو صورت باید بیانیه خود را به همراه داشته باشید، مدارک در ارتباط با خانواده شامل سند ازدواج یا گواهی تولد را همراه با سندی ارائه دهید که نشان دهد شما می‌توانید هزینه زندگی آنان را بپردازید. در نهایت نیز سند محل زندگی خود را ارائه دهید تا پذیرفته شوید.

هزینه زندگی در ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا

بخشی از هزینه زندگی در ایتالیا مربوط به هزینه های ماهیانه زندگی یعنی اجاره، خوراک، پوشاک و… است و بخشی دیگر مربوط به شهریه دانشگاه می باشد.

هزینه ماهیانه برای یک زوج در ایتالیا بین 1200 تا 1750 (یورو) می باشد. تحصیل در ایتالیا البته خیلی پرهزینه نیست و بستگی دارد فرد در چه دانشگاه و چه رشته ای مشغول به تحصیل باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه هزینه ویزای ایتالیا با شماوران ویزا هوم تماس بگیرید.

اخذ ویزای همراه ایتالیا با کمک ویزا هوم

ویزای همراه در ایتالیا به همسر و فرزندان شما اجازه می‌دهد تا با یکدیگر بتوانید در این کشور زندگی کنید. برای این‌که بتوانید این ویزا را با سهولت دریافت کنید تنها خواندن این مقاله کفایت نمی‌کند.

لازمه موفقیت شما این است که با متخصصان ویزا هوم تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید در این مسیر همراه شما باشند تا هیچ مشکلی برایتان به وجود نیاید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشتهٔ پیشین
ویزای نمایشگاهی فرانسه چیست ؟
نوشتهٔ بعدی
ویزا گلوبال فرانسه چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

سریعترین را مهاجرت با ویزا هوم