تفاوت-ویزای-شینگن-با-توریستی

تفاوت ویزای شینگن با توریستی چیست؟

ویزاها انواع مختلفی دارند و شما برای سفر به هر کشوری به هر منظوری که مد نظر دارید باید ویزا دریافت نمایید. بهتر است از هدف خود از این سفر مطلع باشید تا بتوانید ویزای مورد نظر خود را درخواست کنید. در ادامه این مقاله به تفاوت ویزای شینگن با توریستی و فرق بین ویزای توریستی با شینگن خواهیم پرداخت.

 

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن ویزایی بسیار معتبر در سطح جهانی است و همواره افراد به دنبال دریافت این ویزا هستند. این ویزا انواع مختلفی دارد و بسته به شرایطی که افراد دارند انواع متفاوتی از این ویزا را دریافت می کنند. انواع ویزای شینگن عبارتند از:

ویزای تایپ A:

این نوع ویزا به ویزای ترانزیتی نیز معروف است. این ویزا در صورتی به افراد داده می شود که بخواهند برای تعویض هواپیمای خود، در این کشور توقف داشته باشند. این ویزا اجازه را به افراد می دهد که در فرودگاه این کشور توقف داشته باشند، اما اجازه را نمی دهد که افراد از این کشور بیرون بروند و تنها اجازه دارند در فرودگاه حضور داشته باشند. در واقع ورود به کشور عضو منطقه شینگن برای این افراد و با این نوع ویزا ممنوع است.

ویزای تایپ B:

این نوع ویزا به افراد داده می شود و تنها اجازه می دهد که فرد در مدت 5 روز در این کشور حضور داشته باشد. و بعد از 5 روز باید از این کشور خارج شود. به تازگی این ویزا با ویزای نوع C ادغام شده است و با عنوان ویزای نوع C به همراه محدودیت جابه جایی به افراد داده می شود.

 

ویزای تایپ C:

این نوع ویزا برای اقامت های کوتاه مدت به افراد داده می شود. این ویزا اجازه اقامت به مدت 90 روز را به دارنده ویزا می دهد. فرد متقاضی می تواند در طول دوره 180 روزه و کمتر از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشد.  این ویزا یکی از معمول ترین ویزاهایی است که به فرد متقاضی داده می شود. این نوع ویزا نیز انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

شماره تلفن ویزاهوم:09221550170

ویزای یکبار ورود (سینگل):

ویزای-یکبار-ورود-ویزای-شینگن

ویزای یکبار ورود به این معناست که دارند این ویزا می تواند تنها یکبار وارد خاک این کشور شود و پس از آن باید برای هر بار ورود خود دوباره تقاضای ویزا کند. به این معنا که اگر از منطقه شینگن خارج شود دیگر نمی تواند با ویزای قبلی خود وارد این منطقه شود، حتی اگر ویزای او زمان مجاز برای اقامت در کشور را داشته باشد. با یکبار خروج از این منطقه اعتبار ویزا از بین می رود.

 

ویزای دوبار ورود:

این ویزا مانند ویزا قبلی است ولی اجازه تنها دوبار ورود و خروج از این منطقه را به دارنده این ویزا می دهد. پس از دوبار ورود و خروج دیگر فرد نمی تواند با  ویزای قبلی خود وارد خاک این کشور شود و باید دوباره اقدام به دریافت ویزا نماید.

 

ویزای چندبار ورود (مولتی):

ویزای مولتی یکی از بهترین ویزاهایی است که فرد می تواند دریافت نماید. با داشتن این ویزا افراد می توانند برای چندین بار به این کشور وارد شده و از این کشور خارج شوند. محدودیتی در ورود و خروج به منطقه شینگن وجود ندارد و تا زمانی که ویزا اعتبار دارد می توانند در این منطقه سفر کنند.

 

ویزای تایپ D:

این نوع ویزا به افراد جهت تحصیل، کار یا زندگی این اجازه را می دهد که بیش از 90 روز در کشور مورد نظر اقامت کنند. این نوع ویزا، از جمله ویزاهای اقامت طولانی مدت به شمار می رود و به افراد برای کار، تحصیل یا زندگی داده می شود.

 

انواع ویزای توریستی

ویزاهای توریستی همانطور که از اسم آن مشخص است با هدف سفر صورت می گیرد. افراد برای تفریح، بازدید از خانواده یا آشنایان خود به این سفر می روند و از کشور مورد نظر تقاضای ویزا می کنند. ویزا توریستی نیز انواع متفاوتی را دارد و این انواع به دلیل متفاوت بودن هدف سفر فرد صورت می گیرد. انواع ویزا توریستی عبارتند از:

ترانزیت فرودگاهی:

این ویزا برای افرادی است که می خواهند از منطقه ای بین المللی عبور کنند و توقف کوتاهی را در این منطقه جهت تغییر پرواز خود داشته باشند. این ویزا اجازه تردد در شهر را به افراد نمی دهد.

جهت درخواست ویزای فرانسه و یا سایر کشورها از همکاران ویزا هوم مشاوره دریافت نمایید.

 

بازدید از دوستان یا خانواده:

گاهی افراد جهت دیدن خانواده یا دوستان و آشنایان خود تقاضای ویزا ایتالیا توریستی یا دیگر کشور ها را می دهند تا بتوانند به مدت کوتاهی بتوانند خانواده خود را ببینند و مجددا به کشور خود بازگردند.

ترانزیت:

ترانزیت-یکی-از-انواع-ویزای-توریستی

بسیاری از افرادی که برای انجام کاری می خواهند توقف کوتاهی در یک شهر یا کشور دیگر داشته باشند باید این ویزا را دریافت نمایند. به طور مثال دریانوردانی که می خواهند به مدت بسیار کوتاهی در کشوری باشند و سپس به مسیر خود ادامه دهند.

تجارت:

اگر هدف فرد تجارت و یا کارهای تجاری باشد یا قرارملاقات های کاری داشته باشد می تواند تقاضای ویزای توریستی فرانسه یا دیگر کشور ها را دهد و برای یک ملاقاتی کاری ویزای توریستی و کاری دریافت می کنند.

 

هدف مطالعه:

برخی از دانش آموزان یا دانشجویانی هستند که می خواهند در دوره های آموزشی زبان یا دوره های دیگر آموزشی به مدت کوتاه شرکت کنند، می توانند از ویزای توریستی کانادا یا دیگر کشورها استفاده کنند. این ویزاها برای افرادی که قصد گذراندن فرصت مطالعاتی زیر 3 ماه را دارند بسیار مناسب است.

 

فعالیت های ورزشی، فیلم یا فرهنگی:

اگر از کشوری به کشور دیگر جهت برگزاری و شرکت در مناسبتی فرهنگی، مذهبی، ورزشی یا اکران یک فیلم (عوامل تولید فیلم) می خواهید شرکت کنید می توانید از این ویزا استفاده نمایید.

شماره تلفن ویزاهوم:09221550170

تفاوت ویزای توریستی و شینگن

فرق ویزای شینگن با توریستی فرق بسیار محدود و ناچیز است و می توان ویزای شینگن توریستی نیز دریافت کرد. درواقع هدف از سفر است که می تواند تفاوت در ویزای مدنظر افراد را ایجاد کند. ابتدا باید هدف از سفر خود را مشخص نمایید و سپس ویزای مورد نظر خود را انتخاب نموده و برای آن اقدام کنید.

 

جمع‌بندی

برای سفر یا مهاجرت باید اخذ اقامت ایتالیا و ویزای کشور مورد نظر خود را دریافت نمایید و برای دریافت آن از سفارت مربوطه ویزای خود را درخواست نمایید. برای آشنایی بهتر با مراحل دریافت ویزا و اطلاع از فرق بین ویزای توریستی و شینگن و همچنین فرق ویزای شینگن و توریستی و اطلاع از قیمت ویزای فرانسه و دیگر کشور های حوزه شینگن، می توانید از مجموعه ویزا هوم مشاوره دریافت نمایید.

 

سوالات متداول در خصوص تفاوت ویزای شینگن با توریستی

چه کسانی می توانند ویزای تایپ D دریافت نمایند؟

کسانی برای تحصیل، کار، زندگی یا مسائل پزشکی و درمانی تقاضای ویزا کرده اند و مدت زمان بیشتری را باید در کشور مقصد سپری کنند می توانند ویزا نوع D دریافت نمایند.

افرادی هستند که به ویزای ترانزیتی نوع A احتیاجی نداشته باشند؟

بله، افرادی همچون سیاستمداران، افراد دارای گرین کارت، خدمه پرواز، دارندگان پاسپورت آمریکا و... می توانند بدون داشتن ویزای ترانزیتی سفر نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشتهٔ پیشین
اگر ویزای شینگن ریجکت شود چه کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
کدام کشورها ویزای شینگن راحت می دهند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

سریعترین را مهاجرت با ویزا هوم